گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

وقت تایید مدارک سفارت آلمان

وقت تایید مدارک سفارت آلمان تحویل مدارک جهت تصدیق / تأیید کپی که برای بخش روادید جهت وقت مصاحبه در هفته بعد و یا جهت رفع نواقص مورد درخواست از سوی بخش روادید مورد نیازاست، از این پس تنها روزهای پنجشنبه و بدون نیاز به وقت قبلی امکان پذیر می باشد.

 پذیرش تنها در قبال ارایه تأییدیه وقت مصاحبه بخش روادید برای هفته بعد و یا برگه درخواست بخش روادید جهت رفع نواقص پرونده صورت می گیرد.

تحویل مدارک در روزهای دیگر تنها با وقت قبلی امکان پذیر است

تعیین وقت سفارت را می توانید خودتان و به صورت رایگان از طریق سایت اینترنتی سفارت انجام دهید. در صورتی که تعیین وقت سفارت را به شخص ثالثی واگذار می نمایید، لطفاً توجه داشته باشید که تضمینی از طرف بخش روادید برای اعتبار این اشخاص وجود ندارد.

نکته جدید: از تاریخ 12 بهمن 1394 ( برابر با 01 فوریه 2016) ترجمه های مدارک فارغ التحصیلی شغلی و تحصیلی شما به صورت رایگان تایید و تصدیق نخواهد شد، بلکه فقط کپی آن ها مورد تایید قرار خواهد گرفت. لطفا اطلاعات مربوطه در خصوص روند جدید را از برگه راهنما جهت تایید و تصدیق کپی، دریافت نمایید.

تایید مدارک ایرانی

مدارک رسمی ایرانی را می توان برای استفاده در ادارات آلمان تایید کرد. ادارات و مقام های آلمانی که درخواست مدرک کرده اند، به شما می گویند که آیا تایید سفارت لازم است یا نه. از جمله مواردی که معمولا تایید مدارک ایرانی لازم است عبارت است از تایید طلاقی که در ایران صورت گرفته است.
سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که در موارد مورد تردید درخواست مدرکی کند که نشان بدهد مدارک تایید شده چه مصرفی دارند.

برای اسناد و مدارک ایرانی، در تهران خدماتی تحت عنوان “روند جایگزین تایید و تصدیق مدراکــ” ارایه می دهیم. به این ترتیب، سفارت بر اساس نمونه امضاهای جدید، مهر و امضای وزارت امور خارجه را تایید می نماید. لطفا توجه داشته باشید مدارکی که دیگر حاوی نمونه امضای جدید نباشد از سوی ما مورد تایید و تصدیق قرار نخواهد گرفت.
در مورد اصل بودن اسناد به خودی خود، گواهینامه ای صادر نخواهد شد.
با امضای طرف ایرانی (وزارت دادگستری و وزرات امور خارجه) از سوی ایشان تایید می شود که ترجمه مدارک، از سوی یک مترجم رسمی انجام شده است. تایید و تصدیق اصل مدارک، از سوی سفارت آلمان انجام نمی پذیرد.

از آن جایی که مسئولین کنسولی موظف به همکاری در حفاظت از تبادل اسناد در داخل کشور و حفظ اعتماد به مطمئن بودن گواهی های دولتی می باشند، می توانند در صورت مشکوک بودن به صحت سند و یا در صورتی که سند به طورمشخص حاوی مطالب کذب باشد، از تأیید مدرک امتناع ورزند.

هزینه تایید طبق مقررات قانون هزینه خارج از کشور، به شرح زیر است:

25 یورو برای شناسنامه ایرانی ، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.

45 یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)

هزینه هنگام درخواست به یورو دریافت می گردد. اگر مدرکی یا سندی تایید نشود، مثلا به دلیل جعل، ۷۵٪ هزینه ( یعنی ۱۵ و یا ۳۰ یورو) هزینه اخذ می شود.

گذرنامه های ایرانی تایید نمی شوند. کپی آن ها می تواند تایید شود ( به مطالب ذیل توجه کنید . صفحه اول گذرنامه کافی است.)

  • ۹۷/۱۱/۰۱
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی