گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

به گزارش راهنمایی ایرانیان کانادا : خرید خانه در کانادا یکی از کارهایی است که می تواند مزایای بسیار زیادی برای افراد غیر تبعه ی این کشور داشته باشد. اما این که مراحل خرید یک خانه به چه صورت است و شما باید چه اقداماتی را برای خرید خانه در کانادا انجام دهید، چالشی است که شاید برای بسیاری از افراد دشوار باشد. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر روی این موضوع تمرکز کرده و شما را با نحوه ی خرید خانه در کانادا آشنا کنیم.

خرید خانه و ملک در کانادا

بسیاری از افراد هستند که به دلایل مختلف قصد خرید ملک و خانه را در کشورهای مختلف از جمله کانادا دارند. بسیاری از افراد به این موضوع از منظر افزایش دارایی های خود نگاه می کنند. اما بسیاری دیگر نیز به دلایل مختلف دیگری از جمله گرفتن اقامت دائم کشور کانادا اقدام به انجام این کار می کنند. مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا یکی از دلایل مهم خرید خانه در کانادا می باشد.

خرید خانه و ملک در کانادا

شرایط و مراحل خرید خانه در کانادا

شرایط خرید خانه در کانادا آنچنان سخت نیست. برای این کار شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پیدا کردن یک خانه یا آپارتمان دلخواه برای خرید، از طریق آگهی یا بنگاه های خرید و فروش ملک.
  • مراجعه به یکی از بنگاه های املاک و ارائه ی درخواست خرید ملک مورد نظر
  • در صورت نیاز اقدام برای دریافت وام مسکن به میزان لازم
  • در صورت توافق بین خریدار و فروشنده، یک سپرده به عنوان ودیعه باید از طریق نماینده ی شما برای فروشنده ارسال شود که وجه آن قابل بازگشت باشد.
  • برای خرید کامل مسکن باید قراردادی بین طرفین امضا شود و هزینه ی ملک به فروشنده پرداخت گردد.

همه اتباع خارجی در کانادا شرایط کلی خرید ملک را دارا می باشند و هیچ منعی برای آنان وجود ندارد. همچنین با خرید ملک در کانادا مالیاتی به دارایی شما تعلق نمی گیرد. شما تنها می بایست در هنگام فروش ملکتان نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنید. علاوه بر این ها شرایط دیگری که برای شما وجود دارد، بهره ی اضافه تری است که شما باید در ازای دریافت وام مسکن به بانک پرداخت کنید که این حالت برای افراد تبعه ی کانادا وجود ندارد.

خرید خانه ویلایی در کانادا

خانه های ویلایی در کانادا طرفداران زیادی دارد. البته این را نیز باید اضافه کنیم که قیمت خرید خانه در کانادا، آن هم خانه ویلایی کمی گران تر می باشد. خانه های ویلایی معمولاً متراژ زیادی داشته و تعداد اتاق های آن ها نیز بیشتر می باشد. معمولاً حداقل تعداد اتاق خواب در خانه های ویلایی 3 اتاق است. این گونه خانه ها را در هر کجای کانادا و علی الخصوص در تورنتو به وفور می توانید پیدا کنید. خانه های ویلایی در کانادا معمولاً دارای یک پارکینگ مستقل و حیاط مخصوص هستند. به همین خاطر اگر به دنبال یک محیط وسیع و با آزادی عمل بیشتر هستید و خانواده ی پرجمعیتی نیز دارید، به شما پیشنهاد می کنیم اقدام به خرید خانه ویلایی بکنید.

خرید آپارتمان در کانادا

اگر هزینه ی زیادی برای خرید خانه در کانادا ندارید و جمعیت خانواده تان نیز کم است، به شما خرید آپارتمان را پیشنهاد می کنیم. حتی اگر هدف شما از خرید خانه در کانادا، سرمایه گذاری و افزودن دارایی هایتان باشد، باز هم خرید آپارتمان یک گزینه ی بسیار خوب است. شرایط خرید آپارتمان هم به مانند خرید ویلا و دیگر انواع ملک است و تفاوت چندانی با آن ها ندارد. آپارتمان ها در کانادا معمولاً دارای حداکثر 3 اتاق خواب هستند و فضای محدودتری دارند. البته بیشتر افراد نیز به همین نوع آپارتمان ها راضی بوده و برای شروع نسبت به خرید آن ها اقدام می کنند. اگر اولین بار است که می خواهید در کانادا نسبت به خرید ملک اقدام کنید، بهتر است کارتان را با خرید آپارتمان های کوچک شروع کنید.

خرید آپارتمان در کانادا

مزایای خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا مزایای بسیار زیادی برای شما در پی خواهد داشت. اول این که شما از هزینه های سنگین اجاره ی مسکن و زندگی موقتی در یک خانه راحت می شوید. همچنین می توانید به خانه تان به عنوان یک سرمایه و دارایی نگاه کنید. حتی اگر از وام های بانک استفاده کرده باشید، پس از پرداخت بدهی هایتان سند ملک به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد. نکته ی مهم تر این که اگر شما تبعه کشور کانادا نیستید، می توانید با خرید خانه در کانادا مراحل اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را با سرعت بیشتری طی کنید. یکی دیگر از مزایایی که خرید خانه در کانادا به همراه دارد، قیمت ارزان و مناسب ملک در این کشور می باشد که به نسبت دیگر کشورهای جهان از قیمت مناسبی برخوردار است. علاوه بر این ها شما می توانید با خرید ملک در کانادا از وام های خرید لوازم منزل نیز استفاده کنید. همچنین می توانید شرایط گرفتن اقامت دائم را برای اعضای خانواده تان نیز میسر کنید. شما قادر خواهید بود، ملک تان را به صورت سالانه به فرد مورد نظرتان اجاره دهید و از سود حاصل از این کار استفاده نمایید.

اقامت از طریق خرید خانه در کانادا

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین مزایای خرید خانه در کانادا، امکان دریافت اقامت دائم کشور کانادا برای مهاجرین می باشد. این روش البته در برخی کشورهای دیگر کاربرد ندارد. اما شما با خرید خانه در کانادا می توانید برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید و فرآیند مهاجرت به این کشور را راحت تر سپری کنید. اگر از دیگر روش های مهاجرت نیز استفاده کنید، باز هم خرید خانه در کانادا می تواند به کمک شما بیاید. برای مثال معمولاً افرادی راحت تر می توانند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور بکنند که علاوه بر شرایط موجود، ملک مسکونی نیز در اختیار داشته باشند. در هر حالت که شما به کانادا سفر کنید، می بایست تکلیف محل اقامت تان را مشخص کنید. به همین خاطر در دریافت اقامت دائم کانادا نیز خرید خانه در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پس اگر می خواهید نسبت به دیگر افراد مسیر ساده تری را برای اخذ اقامت دائم خود و خانواده تان طی کنید، از این روش اقدام کنید.

اقامت از طریق خرید خانه در کانادا

قیمت خرید خانه در کانادا

قیمت خرید خانه در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما آن چه که از شواهد بر می آید و کاملاً منطقی و مشخص است، این است که معمولاً قیمت خرید خانه ویلایی در کانادا به مانند دیگر کشورهای جهان نسبت به خرید آپارتمان گران تر می باشد. این نیز دلایل زیادی دارد. برای مثال معمولاً متراژ خانه های ویلایی بسیار بیشتر از آپارتمان هاست. محل قرارگیری خانه های ویلایی عموماً در مناطق خوب شهر است. تعداد اتاق های خانه های ویلایی بیشتر بوده و شما از بسیاری از امکانات می توانید به صورت خصوصی استفاده کنید. همه ی این ها دلایلی هستند که باعث می شوند قیمت خانه های ویلایی بسیار بیشتر از آپارتمان ها باشد. قیمت خانه های ویلایی به طور معمول تقریباً دو برابر قیمت خانه های آپارتمانی در کانادا است. البته دلایل دیگری نیز هستند که در قیمت خانه می توانند تأثیرگذار باشند. از آن جمله می توان به امکانات اصلی یک ملک نظیر آب، برق و تلفن اشاره کرد. محل قرارگیری خانه و نزدیک بودن آن به مرکز شهر نیز می تواند دلیل خوبی برای افزایش قیمت یک ملک در کانادا باشد.

وام خرید خانه در کانادا

یکی از سؤالاتی که بسیار پرسیده می شود، این است که آیا به یک فرد خارجی و تبعه ی دیگر کشورها وام مسکن و وام خرید خانه در کانادا تعلق می گیرد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید عرض کنیم که بله نگران نباشید. وام خرید خانه در کانادا به طور معمول به هر فردی می تواند تعلق بگیرد؛ چرا که در صورت استفاده از وام خرید خانه در کانادا، سند مالکیت خانه در اختیار بانک قرار می گیرد و این هیچ مشکلی را برای بانک ایجاد نمی کند. معمولاً بانک ها مقدار زیادی در حدود 65 درصد کل هزینه ی ملک را به صورت وام به شما پرداخت می کنند. شما باید طبق قسط بندی های انجام شده، بدهی خود را به صورت ماهانه یا سالانه به بانک بپردازید. پس از پایان پرداخت بدهی، سند ملک در اختیار شما قرار می گیرد. به همین خاطر است که معمولاً وام مسکن را به افراد غیر کانادایی نیز می دهند و شرایط سختی را برای آن در نظر نمی گیرند.

وام خرید خانه در کانادا

نکات مربوط به خرید خانه در کانادا

  • چند نکته است که به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید خانه در کانادا به آن ها توجه داشته باشید:
  • حتماً از مالکیت حقیقی یا حقوقی ملک اطلاع دقیقی کسب کنید و املاک ثبت شده و سند دار را خریداری نمایید.
  • در صورت موافقت با خرید ملک، حتماً قرارداد خرید را به صورت رسمی ثبت نمایید.
  • پیش از خرید خانه در کانادا در مورد قیمت دقیق ملک اطلاعات دقیقی کسب نمایید.
  • در صورت خرید ملکی که سند آن در گرو بانک است، دقت لازم را داشته باشید.
  • از قوانین دقیق خرید ملک برای افراد غیر تبعه کانادایی مطلع شوید.
  • ۹۷/۰۹/۰۲
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی