گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰
ه گزارش راهنمای ایرانیان کانادا : ثبت شرکت در کانادا با تبعیت از قوانین مربوطه، فرصت ویژه ای برای کلیه ی متقاضیان آن، ایجاد خواهد کرد. چرا که با ثبت شرکت در این کشور توسعه یافته، در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهند گرفت.

انواع شرکت در کانادا

افرادی که قصد دارند از طریق ثبت شرکت در کانادا، اقامت این کشور را بگیرند، می توانند یکی از انواع سه گانه شرکت ها را به ثبت برسانند و از مزایای هریک بهره ببرند.

  • شرکت سهامی
  • شرکت مالکیت انحصاری.
  • شرکت مشارکتی

شرکت سهامی در کانادا، پرهزینه ترین و در عین حال پردرآمدترین شرکت در کانادا

ثبت شرکت سهامی در کانادا به افرادی که از سطح اقتصادی بالایی برخوردار هستند، توصیه می‌شود. زیرا ثبت شرکت در کانادا از نوع سهامی، مستلزم سرمایه گذاری زیادی می‌باشد و به همین خاطر، همه افراد، قادر به ثبت این نوع شرکت نیستند. اما با وجود هزینه بر بودن این شرکت، درآمد زایی ناشی از فعالیت در آن نیز بسیار بالا خواهد بود. البته امتیازات دیگری نیز در ثبت شرکت در کانادا از این نوع وجود دارد، از جمله اینکه ورشکستگی شرکت، ورشکستگی اشخاص سرمایه گذار را منجر نمی‌شود. ثبت شرکت سهامی، نیازمند حداقل دو نفر می باشد.

شرکت سهامی در کانادا، پرهزینه ترین و در عین حال پردرآمدترین شرکت در کانادا

شرکت مالکیت انحصاری در کانادا، چگونه شرکتی است؟

افرادی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند در صورتی که شرکت مالکیت انحصاری را انتخاب نمایند باید بدانند که سرمایه اولیه مورد نیاز این شرکت ها کمتر اما مالیات در نظر گرفته برای آن می باشد. چرا که شخص سرمایه‌گذار خود، مسئول رسیدگی به امور مالی و قراردادی شرکت می‌شود و درآمد و دارایی وی با درآمد و دارایی شرکت جمع شود. یکی از معایب عمده ثبت شرکت در کانادا از این نوع، ورشکستگی شخص سرمایه گذار با ورشکستگی شرکت می‌باشد. ضررهای مالی و از دست رفتن سرمایه‌های این افراد، از ضررهای احتمالی ثبت شرکت در کانادا از نوع مالکیت انحصاری می‌باشد.

شرکت مشارکتی در کانادا، شرکتی با مسائل حقوقی پیچیده

مسائل حقوقی پیچیده، نیاز به حداقل دو نفر برای ثبت، تقسیم سود و زیان شرکت بین شرکا و هزینه کمتر از ویژگی های بارز ثبت شرکت در کانادا به صورت مشارکتی می‌باشد.

شرایط کلی ثبت شرکت در کشور کانادا

 ثبت شرکت در کانادا، تابع قوانین و شرایط خاصی می باشد که متقاضیان با در نظر داشتن این شرایط می توانند اقدام به ثبت شرکت در کانادا به صورت سهامی، مالکیت انحصاری و یا مشارکتی نمایند. این شرایط و قوانین از طرف دولت کانادا صادر شده اند. اولین شرط برای ثبت شرکت در کانادا، برای کلیه ی متقاضیان از اتباع خارجی، که طی قانون 1974 این کشور اعلام شده است، دریافت مجوز رسمی از دولت کانادا می باشد.

هم چنین کلیه ی امتیازات و اختیاراتی که به این افراد واگذار می شود مانند حق رأی و دیگر منافع آن ها، توسط این دولت تعیین می گردد. قوانینی که گاهاً محدودیت هایی برای اتباع خارجی سرمایه گذار ایجاد می کرد. مثلاً اتباع خارجی با برخورداری از بیش از 25 درصد سهام شرکت، حق رأی نداشتند. اما تغییرات صورت گرفته در این قوانین، در سال های اخیر، این محدودیت ها را لغو نموده است.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

در صورت دریافت مجوز از دولت کانادا برای ثبت شرکت در این کشور، یک محدوده ی زمانی برای به ثبت رساندن شرکت، اعلام می شود که متقاضیان را ملزم به انجام این کار ظرف موعد مقرر می نماید. یکی از مراحل مهم ثبت شرکت در کانادا تعیین نام تجاری قابل قبول و مناسب با رعایت شروط لازم در این زمینه می باشد. در مراحل بعدی ثبت شرکت در کانادا لازم است که ساختار، موضوع و اعضای هیئت مدیره ی شرکت تعیین شوند.

تکمیل اساسنامه ی شرکت نیز یکی از مراحل مهم و ضروری ثبت شرکت می باشد. در این اساسنامه اطلاعات جامعی از عنوان در نظر گرفته شده برای شرکت، استانی که در شرکت در آن واقع شده است، سهم هر یک از شرکای شرکت و نحوه ی انتقال سهام هر یک از آن ها، مشخصات دقیق به همراه آدرس پستی کلیه ی اعضای هیئت مدیره، تمامی قوانین و مقررات حاکم بر شرکت و اطلاعاتی از این قبیل ذکر گردد.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

نکاتی در رابطه با تعیین اعضای هیئت مدیره

همان طور که اشاره شد تعیین اعضای هیئت مدیره یکی از مراحل مهم ثبت شرکت در کانادا می باشد که تابع شرایط زیر است:

کلیه ی افراد منتخب برای سمت هیئت مدیره، باید بیش از هجده سال سن داشته و فاقد هر گونه سوء پیشینه ای باشند. هم چنین هیچ یک از آن ها، نباید از نظر اقتصادی در شرایط ورشکستگی قرار داشته باشند. این سمت حتماً به افراد حقیقی واگذار گردد نه حقوقی.

مزایای ثبت شرکت در کشور کانادا

طبیعی است که زندگی، کار، تحصیل و رفاه در یک کشور توسعه یافته در سطح کیفی بالایی قرار دارد. چرا که رفاه کشور، بر رفاه شهروندان آن تأثیر مستقیم دارد. ثبت شرکت در کانادا که زمینه ای برای دریافت اقامت این کشور است استفاده از امکانات این کشور را برای متقاضیان فراهم می کند. با ثبت شرکت در کانادا می توان از خدمات درمانی رایگان تا پایان عمر بهره برد.

شرایط تحصیل رایگان برای فرزندان نیز از مزایای ثبت شرکت در کانادا می باشد. از آن جایی که کشور کانادا جزو کشورهای ناحیه ی شینگن می باشد، افرادی که اقامت آن را دریافت می کنند به راحتی می توانند در هر یک از کشورهای این منطقه رفت و آمد کنند.

دریافت پاسپورت کشور کانادا را باید از دیگر مزایای ثبت شرکت در این کشور پیشرفته دانست. فعالیت تجاری و تولیدی در کانادا به خاطر وجود منابع مختلف و مواد اولیه، از وضعیت مطلوبی برخوردار است. یکی دیگر از مزایایی که برای ثبت شرکت در کشور کانادا می توان نام برد، برخورداری از تخفیفات مالیاتی است که مسلماً یک مزیت ارزشمند به شمار می آید.

حمایت همه جانبه ی دولت کانادا از سرمایه گذاران نیز یک امتیاز مثبت می باشد. نکته ی دیگری که شاید برای خانواده های ایرانی برای سکونت و اقامت دائم در این کشور مهم باشد، حضور جمعیت زیادی از ایرانیان در این کشور می باشد که شرایط بهتری را برای سازگاری با فرهنگ کانادا ایجاد می نماید. رسیدگی به ثبت پرونده و طی نمودن مراحل لازم در کشور کانادا معمولاً با سرعت خوبی انجام می شود و محدودیت های زیادی ندارد. که این مورد را نیز می توان از مزایای ثبت شرکت در این کشور دانست. البته بسته به نوع شرکت، می توان از مزیت های اختصاصی دیگری نیز بهره برد.

مزایای ثبت شرکت در کشور کانادا

هزینه ی ثبت شرکت در کانادا

اولین نکته ای که برای ثبت شرکت در کانادا باید مورد توجه قرار دارد هزینه لازم برای آن می باشد. چرا که در غیر این صورت دولت کانادا مجوز این کار را به شما نمی دهد. در واقع با محرز شدن تمکن مالی شخص متقاضی ثبت شرکت در این کشور، مجوز برای او صادر می شود. بسته به نوع شرکت، هزینه ی مورد نیاز برای ثبت آن متفاوت خواهد بود. همان طور که در بخش ابتدایی مقاله عنوان گردید، شرکت سهامی در کانادا، پر هزینه ترین شرکت خواهد بود.

برای ثبت این شرکت، باید کارنامه ی مالی و دارایی متقاضیان اعم از پول نقد، ملک؛ و سهام مورد بررسی دولت این کشور قرار گیرد و در صورتی که به حد مجاز برسد، اجازه ثبت شرکت به آن ها داده خواهد شد. علاوه بر نوع شرکت، ایالتی که قرار است شرکت درآن ثبت شود نیز بر هزینه ها و سرمایه ی اولیه مورد نیاز تأثیر می گذارد. برای اطلاع از هزینه های دقیق، توصیه می شود که به مؤسسات حقوقی مراجعه نموده و از نظرات کارشناسان مربوطه مطابق با آخرین تغییرات صورت گرفته، مطلع شوید.

اما اگر بخواهیم هزینه ای تقریبی برای این منظور عنوان کنیم باید گفت مبلغی بین هفتاد و پنج هزار دلار تا دویست و ده هزار دلار کانادا برای این منظور نیاز است. مبلغ معینی باید ظرف مدت معینی (5 سال) به دولت کانادا پرداخت شود که بهره ی بانکی را به همراه ندارد. اما در صورت تمایل می توان مبلغی را نزد یکی از بانک های معتبر و مورد تأیید این کشور، با بهره مندی از بهره ی بانکی قرار داد. مبلغ دقیق توسط خود دولت تعیین می گردد. باید توجه داشت که ثبت شرکت، به دلیل طی نمودن مراحل اداری مختلف، می تواند هزینه های جانبی را به همراه داشته باشد.

  • ۹۷/۰۹/۰۲
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی