گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

سفر به مالزی یکی از هیجان انگیزترین و خاطره انگیزترین سفرهای خارجی است. در این کشور جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که در کنار طبیعت آن می تواند دلیل قانع کننده ای برای سفر به مالزی باشد. اگر شما هم قصد سفر به مالزی را دارید این مطلب را دنبال کنید تا با شگفتی های این کشور بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به مالزی

سفر به مالزی یکی از سفرهای منحصر به فرد خارجی است. در کشور مالزی سنت ها و فرهنگ ها با کشورهای همسایه تفاوت بسیار زیادی دارد و همین عامل باعث جذابیت این کشور شده است. در این کشور جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد از جنگل های کوالالامپور گرفته تا جزایر بکر و بی نظیر پرهنتیان که هرکسی را به خود جذب می کنند. در کشور مالزی تنوع اقوام بسیار زیاد است می توانید برای آشنایی با فرهنگ مردم این کشور یک روز را کنار قبیله های محلی سپری کنید و یا اینکه به ارتفاعات کامرون رفته و از مزارع چای دیدن کنید. بازدید از ارتفاعات سرسبز و بکر در پارک هایی از جمله پارک ملی گونونگ و تامان نگارا از دیگر جاذبه های این کشور هستند. اگر قصد سفر به مالزی را دارید حتما برای بازدید از قسمت های مختلف آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از این کشور ببرید. یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به مالزی غواصی در یکی از بهترین سایت های غواصی جهان و تماشای زیر آب است.

کشور مالزی برای هر فرهنگ و سلیقه ای می تواند یک فرصت بسیار جذاب باشد. در این کشور می توانید با طبیعت های زیبا، رژیم های غذایی خاص، آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف، آسمان خراش های زیبا و همچنین مراکز خرید بی نظیر آشنا شوید. اگر قصد سفر به مالزی را دارید این مطلب را دنبال کنید تا با جاذبه های گردشگری مالزی و همچنین سایر اطلاعات این کشور آشنا شوید.

راهنمای سفر به مالزی

موقعیت جغرافیایی کشور مالزی

یکی از نکات مهم در سفر به مالزی آشنایی با موقعیت جغرافیایی این کشور است. کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است که دو بخش متمایز آن توسط دریای چین از یکدیگر جدا شده اند. در هر دو قسمت غربی شبه جزیره مالزی و همچنین قسمت شرقی آن جاذبه های دیدنی و طبیعت زیبایی وجود دارد. اغلب قسمت ها در این جزایر شامل تپه های مرتفع و کوهستان های جنگلی و سرسبز است. مرتفع ترین کوه در این کشور کوه کینابالو است که دارای ارتفاعی نزدیک به 4095.2  می باشد و بر روی جزیره بورنئو واقع شده است. مساحت کشور مالزی نزدیک به 329758 کیلومتر مربع بوده و طبق آخرین سرشماری ها دارای جمعیتی بالغ بر 31834000 نفر است.

تاریخ کشور مالزی

یکی دیگر از موارد قابل توجه برای سفر به مالزی آشنایی مختصری با تاریخ این کشور است. مالزی نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در منطقه دارد زیرا شبه جزیره مالایی مدت های زیادی است که از موقعیت مرکزی مهم در مسیرهای بین خاورمیانه و چین برخوردار است. نخستین پادشاهی در کشور مالزی در قرن 10 میلادی تشکیل شد.

راهنمای سفر به مالزی

آب و هوای مالزی

برای سفر به مالزی آشنایی با آب و هوای این کشور اهمیت زیادی دارد. کشور مالزی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است و به همین علت دارای آب و هوایی استوایی است. در کشور مالزی تقریبا در تمام طول سال آب و هوا گرم و مرطوب است. به طور کلی میانگین دمای هوا در این کشور 27 درجه سانتی گراد و میانگین بارش نیز نزدیک به 250 سانتی متر است.

راهنمای سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

یکی از مهم ترین قسمت ها در سفر به مالزی تعیین بهترین زمان سفر به مالزی است. به طور کلی آب و هوای این کشور در تمام طول سال یکنواخت است و به ندرت تغییر می کند. دمای هوا در طول روز معمولا 30 درجه سانتی گراد بوده و میزان رطوبت بالا است. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که در تمام مدت سال معمولا بعد از ظهرها شاهد بارش باران خواهید بود. یکی از نکاتی که برای سفر به مالزی باید در نظر بگیرید فصل شروع بارندگی یا همان آغاز مانسون است. معمولا سواحل شرقی و همچنین انتهای غربی ساراواک تحت تاثیر این بارش ها قرار می گیرند. فصل بارندگی در کشور مالزی معمولا در اواخر نوامبر شروع شده و تا اواسط فوریه ادامه می یابد.

در قسمت های غربی شبه جزیره در ماه های سپتامبر و اکتبر شاهد مرطوب ترین ماه های سال خواهید بود که شاید برای برخی از افراد خوشایند نباشد. معمولا بارندگی ها در این فصل شدید هستند و چند ساعتی طول می کشند به گونه ای که ممکن است بسیاری از فعالیت های شما به سبب باران متوقف شوند. در این فصل ها در زمان باران های شدید قایق هایی که مسئول سرویس دهی برای بازدید از جزایر مختلف هستند متوقف می شوند. اگر به قسمت های کوهستانی مانند پارک ملی بروید مطمئنا شاهد بارش های باران بیشتری خواهید بود.

بهترین زمان برای سفر به مالزی در بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است. در این ماه ها میزان رطوبت و بارندگی کمتر از سایر ماه های سال است اما ممکن است آلودگی هوا در اثر آتش سوزی جنگل ها بیشتر باشد. سایر ماه های سال از جمله فوریه و ژانویه هم با وجود بارندگی برای سفر به این کشور مناسب هستند. در این ماه ها جشن ها و فستیوال های مختلفی در کشور مالزی برگزار می شود که می تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد. اگر بعد از پایان فصل بارندگی به کشور مالزی سفر کنید با طبیعتی زیبا و منحصر به فرد رو به رو خواهید شد که بهترین تجربه شما از سفر به مالزی خواهد بود. در این فصل آبشارهای زیبا در کنار چشم اندازهای سرسبز توجه هرکسی را به خود جلب می کند.

راهنمای سفر به مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های سفر به مالزی بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور است. مالزی دنیایی از تجربه های گردشگری زیبا و خاص است که می تواند هرکسی را تحت تاثیر قرار دهد. وجود زندگی شهری پیشرفته در کوالالامپور در کنار فرهنگ های چینی، هندی و مالایی باعث شده تجربه بی نظیری از سفر برای شما ایجاد شود. جزیره بورنئو در مالزی دارای جاذبه های زیبایی است که می تواند به عنوان یک قطب گردشگری مد نظر قرار بگیرد. در ادامه این مطلب با مهم ترین جاذبه های گردشگری مالزی از جمله جزیره های زیبا، جنگل های وحشی و قله های گرانیتی آشنا می شویم. همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا کشور مالزی به یک کشور پرطرفدار و جذاب تبدیل شود. با توجه به وجود این جاذبه های گردشگری تعداد بازدید کنندگانی که هر ساله به این کشور سفر می کنند روز به روز در حال افزایش هستند.

راهنمای سفر به مالزی

پارک ملی گونونگ گادینگ

یکی از جاذبه های گردشگری که باید در سفر به مالزی از آن دیدن کنید پارک ملی گونونگ گادینگ است. کسانی که به گیاه شناسی علاقه داشته باشند می توانند از این پارک لذت ببرند و با بزرگترین و زیباترین گل جهان آشنا شوند. گل رافلزیا بزرگترین گل جهان است که دارای قطر یک متر بوده و وزن آن تقریبا به 7 کیلوگرم می رسد. اگر با این گل رو به رو شدید آن را بو نکنید زیرا بوی نسبتا نامطبوعی دارد. گل های گیاه رافلزیا معمولا بعد از چند روز از بین می روند. یک نکته جالب در مورد این گیاه این است که در تمام طول سال شاهد گل های آن خواهید بود اما بهترین زمان برای دیدن آنها نوامبر تا ژانویه است. در این پارک می توانید با گیاهان زیبای دیگری نیز آشنا شوید و از سرسبزی محیط لذت ببرید. در سفر به مالزی حتما از این پارک زیبا دیدن کنید.

راهنمای سفر به مالزی

جزیره‌ی مانوکان

جزیره مانوکان از دیگر جاذبه های گردشگری مالزی است که دومین جزیره بزرگ پارک ملی به شمار می رود. شما در سفر به مالزی می توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید. این جزیره بیشتر به علت سواحل زیبا و منحصر به فردی که دارد محبوب شده است. زیباترین ساحل جزیره مانوکان در انتهای شرقی آن واقع شده است. دیدن صخره های مرجانی، غواصی، لذت بردن از دنیای زیر آب و برخورداری از پیشرفته ترین امکانات گردشگری از جمله مهمترین قسمت های بازدید از این منطقه هستند.

راهنمای سفر به مالزی

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی یک معبد نسبتا جدید در مالزی است که مربوط به سال 1891 می باشد. هرچند این معبد نسبتا جدید است اما یکی از مهم ترین معابد بودای چینی در جنوب شرقی آسیا است. معبد کک لوک سی یک معبد بسیار زیبا و باشکوه است که در آن می توانید تصاویر شخصیت های مذهبی و مهم را ببینید. بازدید کنندگان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این معبد به مالزی سفر می کنند. در سفر به مالزی حتما از این جاذبه دیدن کنید.

راهنمای سفر به مالزی

پارک ملی باکو

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در سفر به مالزی پارک ملی باکو است که برای طرفداران طبیعت گزینه بسیار مناسبی است. پارک ملی باکو در بورنئو قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فردی است. در این پارک می توانید از جنگل های بارانی، سواحل دیدنی، تفریحات دریایی و حیات وحش لذت ببرید.

راهنمای سفر به مالزی

تنوع غذایی در مالزی

تنوع غذایی در مالزی زیاد است. ترکیبی از فرهنگ های ملل مختلف و تکنیک های متنوع آشپزی در این کشور باعث شده که در سفر به مالزی با غذاهای جالبی رو به رو شوید. به طور کلی فرهنگ غذایی در این کشور به سه دسته مالایی، چینی و هندی دسته بندی می شود. مهم ترین غذاهای مالزی شامل ناسی لماک، غذای ملی مالزی، لاکسا، سوپ نودل، می کلوک، روتی چاتای، مطبق، ناسی کاندار، ساتای و پاندان هستند. در سفر به مالزی حتما از غذاهای محلی این کشور امتحان کنید تا با آداب و رسوم مردم این کشور و تنوع غذایی آنها آشنا شوید.


  • ۹۷/۰۸/۰۵
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی