گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

بلژیک

 در اولین بخش از راهنمای سفر به بلژیک به معرفی کوتاهی از این کشور می پردازیم. پایتخت این کشور بروکسل بوده و از دیگر شهرهای مهم این کشور می‌توان به لیژ، خنت، بروژ اشاره کرد. بلژیک در همسایگی کشورهایی همچون هلند، لوکزامبورگ، فرانسه و آلمان قرار گرفته است. این کشور در کرانه ی دریای شمال قرار گرفته است و زبان رایج مردم این کشور هلندی و فرانسوی است. بلژیک در سال 1830 انقلاب کرده و از هلند جدا شد. بلژیک کشور پادشاهی است و دو مجلس سنا و مجلس شورا دارد و قوه ی مجریه توسط نخست وزیر اداره می‌شود. مجلس سنا از نمایندگان مناطق و انجمن‌ها و سیاست مداران بالا رتبه تشکیل شده است. افرادی که در مجلس شورا فعالیت می‌کنند نیز منتخب مردم هستند. در کشور بلژیک رأی دادن اجباری است.

راهنمای سفر به بلژیک

در مورد کشور بلژیک بیشتر بخوانید

تور بلژیک

آب و هوای بلژیک

در قسمت بعدی از راهنمای سفر به بلژیک آب و هوای این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم. آب و هوای بلژیک معتدل و مرطوب بوده و شامل سه منطقه ی اصلی دشت ساحلی که در شمال غربی بلژیک قرار گرفته، فلات مرکزی و کوه های آردن که در جنوب شرقی کشور قرار گرفته است، می شود. با سفر به بلژیک می توانید آب و هوای مختلفی را در مناطق این کشور تجربه کرده و از مناظر متفاوت آن لذت ببرید. راهنمای سفر به بلژیک سفر در ماه های آوریل، اکتبر، جولای و آگوست را به مسافرین پیشنهاد می دهد زیرا در این مواقع از سال گردشگران با شرایط جوی بهتری مواجه می شوند. هر چند در این ماه ها تعداد گردشگران زیاد بوده و امکان دارد جمعیت زیادی از این کشور دیدن کنند.

هزینه های سفر در راهنمای سفر به بلژیک

هزینه های مختلف سفر را در راهنمای سفر به بلژیک می توان در بخش های زیر تقسیم بندی نمود.

  • اقامت

در سفر به بلژیک می توان در خوابگاه های مختلف، اتاق های خصوصی در هاستل ها، هتل های ارزان، هتل های گران قیمت و لوکس و واحدهای آپارتمانی اقامت داشته باشید. هزینه ی اقامت در خوابگاه ها از 20 یورو، در هاستل ها از 52 یورو، در هتل های ارزان از 50 یورو و واحد آپارتمان حدود 50 یورو است.

  • حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در بلژیک معمولاً توسط مترو داخل شهری، اتوبوس، قطار بین شهری صورت می گیرد. هزینه برای مترو حدوداً 2 تا 3 یورو، هزینه قطارهای بین شهری درجه دو 15 یورو، هزینه بلیط اتوبوس حدود 10 یورو است. راهنمای سفر به بلژیک به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود به جای تاکسی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

  • غذا

با استفاده از راهنمای سفر به بلژیک و آشنایی با مراکز عرضه ی غذا در این کشور می توانید از رستوران ها و کافه های این کشور استفاده کنید. برای غذای رستوران ها، کافه ها و فست فودها حدوداً 12 یورو باید هزینه کنید. همچنین حدود 55 تا 60 یورو، می تواند مواد اولیه ی لازم برای یک هفته آشپزی را فراهم کند.

  • هزینه های تفریحی

قطعاً با استفاده از راهنمای سفر به بلژیک، استفاده از فعالیت های تفریحی گوناگون می تواند باعث شود تا سفر شما لذت بخش تر شود. موزه ها بین 5 تا 15 یورو هزینه ی ورودی دارد. راهنمای سفر به بلژیک توصیه می کند که با استفاده از کارت های شهری که 22 یورو برای 24 ساعت هزینه دارد، با تخفیف از خدمات مختلف استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری بلژیک در راهنمای سفر به بلژیک

در این بخش از راهنمای سفر به بلژیک، جاذبه های گردشگری این کشور را معرفی می کنیم.

  • جبهه فلاندر

این منطقه که خط مقدم در جنگ جهانی اول بوده، به عنوان موزه ای قرار گرفته تا یادآور روزهای جنگ جهانی اول باشد. این جبهه از لحاظ تاریخی، یادبود و گرامی داشت، حائز اهمیت است و مقاومت جبهه های بلژیک را نمایش می دهد. در این منطقه هزاران سرباز در خاک آرمیده اند.

راهنمای سفر به بلژیک

  • قلعه گراون آستین در خنت

این قلعه ی با شکوه به عنوان یکی از بهترین قلعه های خندق دار اروپا، به خوبی نگهداری شده و در مرکز شهر خنت واقع شده است. این قلعه یادآور سبک زندگی در دوران قرون وسطی است و معماری بسیار زیبای آن هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. با ورود به این قلعه می توان از فضاهای داخلی آن نیز دیدن کرد و از شکوه قلعه های فلاندری لذت برد.

راهنمای سفر به بلژیک

  • برج ناقوس کلیسا در بروژ

شاید بتوان این بنا را زیباترین و آشناترین جاذبه گردشگری در بلژیک دانست. این برج که قدمت آن به دوران قرون وسطی باز می گردد در میدان اصلی بروژ واقع شده است. سبک معماری این برج به سبک معماری دوران قرون وسطی بوده و در آن دوران برج ناقوس کلیسا به عنوان محلی برای خرید و فروش و به عنوان تالار اصلی شهر استفاده می شده است. منظره ی بسیار زیبایی از شهر بروژ از بالای این برج قابل مشاهده است که در صورت استفاده از راهنمای سفر به بلژیک آن را به شما توصیه می کنیم. راه دسترسی به بالای این برج راه پله ی پیچ در پیچی است که 366 پله دارد.

راهنمای سفر به بلژیک

  • کلیسای جامع سنت باوو در خنت

این کلیسا یکی از بهترین نمونه های معماری مذهبی در بلژیک به حساب می آید که از تلفیق چندین سبک معماری از جمله گوتیک و رومانسک ساخته شده است. نقاشی های داخل کلیسا و تابلوهای بی نظیری که در آن به نمایش در آمده است هر بیننده ای را مسحور خود می سازد. کلیسای سنت باوو از سنگ ساخته شده ارتفاع زیاد آن شکوه بسیاری به آن بخشیده است. پنجره های این کلیسا طبق کلیساهای سبک گوتیک، نقاشی شده و دارای پنجره های رنگارنگ است. در صورت استفاده از راهنمای سفر به بلژیک پیشنهاد می شود حتماً از این کلیسای زیبا و باشکوه دیدن کنید.

راهنمای سفر به بلژیک

  • شهر قدیم مون

مهم ترین قسمت این شهر قدیمی از دید راهنمای سفر به بلژیک، میدان گرند پالاس نام دارد که با ساختمان های مختلفی که در دوره ی چهارصد ساله ساخته شده اند احاطه شده است. این ساختمان ها که شامل خانه تاریخی تویسون دی اور و کلیسای سنت جرج است از قرن 15 تا 18 ساخته شده اند. این منطقه معماری زیبای گوتیک را به یاد می آورد.

راهنمای سفر به بلژیک

  • میدان گرند پلاس در آنتورپ

میدان دیگری که با نام گرند پالاس در راهنمای سفر به بلژیک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مطرح شده در مرکز شهر آنتورپ واقع شده است. اطراف این میدان خانه های سبک تجاری بلژیک قرار دارد و تالار شهر آنتورپ در اطراف آن خودنمایی می کند. خانه های قدیمی این منطقه و تالار این شهر به خوبی محافظت شده اند و منظره ای بسیار جالب پدید آورده اند. علاوه بر نمای این ساختمان ها، فضای داخلی آن ها نیز بسیار جالب بوده و دیدن آن ها خالی از لطف نیست. راهنمای سفر به بلژیک بازدید از این میدان را به شما توصیه می کند.

راهنمای سفر به بلژیک

  • دره ی میوز

این منطقه تلفیقی از جاذبه های طبیعی، معماری و تاریخی بلژیک است و در جنوب این کشور قرار گرفته است. در این دره ی زیبا که جنگل هایی بسیار دیدنی دارد شهرهایی مانند نامور و دینانت ساخته شده اند. تلفیق صخره ها و جنگل ها با شهر این منطقه را به یکی از جذاب ترین مناطق شهری در بلژیک و شاید حتی در اروپا تبدیل کرده است.

راهنمای سفر به بلژیک

  • واترلو

شاید یکی از مشهورترین مناطق گردشگری که در راهنمای سفر به بلژیک می توان به آن اشاره کرد، واترلو باشد. علاقه مندان به تاریخ با استفاده از راهنمای سفر به بلژیک از این منطقه که ناپلئون بناپارت در آن شکست خورد، دیدن می کنند. این منطقه در حال حاضر مملو از زمین های کشاورزی است اما تپه ای مصنوعی که روی آن مجسمه ای از یک شیر قرار گرفته که به عنوان یادبودی برای نبرد واترلو و توقف ناپلئون ساخته شده است.

راهنمای سفر به بلژیک

ویزای بلژیک

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در راهنمای سفر به بلژیک باید به آن اشاره شود این است که برای سفر به بلژیک شما ملزم به دریافت ویزای این کشور هستید. بلژیک از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است و برای سفر به بلژیک نیازمند دریافت ویزای شینگن هستید. برای دریافت ویزای بلژیک باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کرده و با تعیین وقت سفارت نسبت به دریافت ویزای خود اقدام نمایید. ما در راهنمای سفر به بلژیک ویزای شینگن را در چند دسته ی مختلف توضیح می دهیم.

  • ویزای تجاری و توریستی که کوتاه مدت است.
  • ویزای اجازه ی اقامت موقت برای ادامه تحصیل
  • ویزای اجازه ی اقامت
  • ویزای پیوستن به خانواده

راهنمای سفر به بلژیک بهترین گزینه برای سفر به این کشور به عنوان یک گردشگر را دریافت ویزای کوتاه مدت بیان می کند. طبق روال مرسوم، دریافت ویزای توریستی نیازمند مدارک خاصی است که باید تهیه و ارائه گردد.

  • ۹۷/۰۸/۰۵
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی