گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

  • ۰
  • ۰

بلیط هواپیمای بیرجند


برای سفر به شهر بیرجند که یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی است نیاز به تهیه بلیط هواپیمای بیرجند خواهید داشت. این شهر جاذبه های فراوانی دارد و با هر هدفی که قصد سفر به این شهر را داشته باشید برای خرید بلیط هواپیمایی بیرجند  می توانید اقدام نمایید و از طریق هوایی خود را به این شهر برسانید. در این مقاله به بررسی بلیط هواپیمایی بیرجند و نکات آن خواهیم پرداخت تا سفری راحت به بیرجند داشته باشید و از جاذبه های آن دیدن کنید.

راهنمای سفر به شهر بیرجند

در جنوب استان خراسان جنوبی شهری به نام بیرجند قرار دارد که برای رفتن به آن می توانید بلیط هواپیمای بیرجند  را خریداری نمایید. بیرجند که مرکز این استان به شمار می آید 31704 کیلومتر مربع مساحت دارد و در سال 1385 از نظر جمعیت 48 مین شهر بوده است. با خرید بلیط هواپیمایی بیرجند  از کوه ها و دره های حاصل خیز این شهر دیدن خواهید کرد. گویش مردمان بیرجند گویش فارسی نو است و بسیار خونگرم می باشند. جالب است بدانید اولین شهر در ایران که دارای سازمان آبرسانی بوده است بیرجند می باشد و در واقع اولین شهری است که از سال 1302 آب لوله کشی داشته است. انواع جاذبه های گردشگری در بیرجند آماده استقبال از عزیزانی است که بلیط هواپیمایی بیرجند  را خریداری کرده اند. این شهر طبق منابع با نام های برجن، برکن، برجند و بیرگند نیز خوانده می شود. بسیاری از آثار تاریخی بیرجند در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و بر اساس برخی شواهد زرتشتیان این شهر را بنا نهاده اند. بیرجند از قسمت شمالی خود به شهرستانی به نام قاینات، از قسمت شرقی به کشور افغانستان، از قسمت جنوبی به نهبندان و کرمان و از قسمت غربی به فردوس و طبس مرتبط می شود.

راهنمای سفر به شهر بیرجند

وضعیت آب و هوای شهر بیرجند

برای خرید بلیط هواپیمای بیرجند  نکته ای که باید به آن توجه داشت وضعیت آب و هوایی این شهر می باشد. وضعیت آب و هوایی بیرجند نیمه بیابانی است یعنی در فصل زمستان شاهد سرما و در فصل تابستان شاهد گرما و خشکی هستیم. میانگین دما در شهر بیرجند در فصل های گرم سال 28 درجه سانتی گراد و در فصل سرما 5 درجه سانتی گراد خواهد بود. آب و هوای خشک بیرجند به دلیل مجاورت آن با کویر لوت نیز خواهد بود. اگر قصد سفر به بیرجند به منظور بازدید از جاذبه های آن را دارید فصلی را انتخاب کنید که گرم نباشد تا به راحتی در طول روز در این شهر به گشت و گذار بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به بیرجند

بهترین زمان برای پرواز به بیرجند اوایل هفته و ایامی است که در آن مناسبتی نیست تا پرواز ارزانی داشته باشید. پرواز از تهران به بیرجند همه روزه صورت می گیرد و بر اساس شرایطی که دارید می توانید بهترین زمان برای پرواز را انتخاب نمایید. فصل پاییز و بهار زمان های خوبی برای پرواز به بیرجند خواهد بود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه بیرجند

پرواز به شهر بیرجند به صورت چارتری و سیستمی صورت خواهد گرفت که در نوع چارتری معمولا صندلی ها توسط آژانس های مسافرتی برای تور های مورد نظر رزرو می شود اما گاهی به تنهایی نیز قابل خرید است. در هنگام خرید بلیط هواپیمای بیرجند  به صورت چارتری دقت کنید که این بلیط قابل کنسل شدن و تغییر نام نیست و باید دقت زیادی در خرید آن داشته باشید. در نوع سیستمی خطوط هواپیمایی به صورت منظم پرواز انجام می دهند و زمان بندی طولانی ای دارند. مطابق با قوانین و مقرراتی که در هر ایرلاین دارد این بلیط ها قابلیت عودت و یا تغییر را دارند.

افتتاح فرودگاه بیرجند مربوط به سال 1315 هجری شمسی است و موقعیت آن شمال شرقی شهر می باشد. زمین این فرودگاه 4 میلیون متر مربع می باشد. از این فرودگاه به صورت روزانه پرواز به تهران و بالعکس صورت می گیرد و هم چنین پرواز به مشهد از این فرودگاه دو نوبت در هفته انجام می گیرد. در سال 2016 تعداد 1205 نوبت هواپیما به زمین نشسته و برخاسته است. از فرودگاه بیرجند به عتبات و حج عمره نیز پرواز صورت می گیرد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای بیرجند

بیرجند در اغلب اوقات به دلیل اینکه شهری کویری است گرم و خشک است و سفر در آن در فصل تابستان مناسب نخواهد بود. بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمایی بیرجند  اواسط فصل پاییز تا آخر فروردین ماه خواهد بود، البته دلایل دیگری چون قیمت و استفاده از برخی تفریحات سبب انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای بیرجند  خواهد بود.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای بیرجند

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای بیرجند

برای خرید بلیط هواپیمای بیرجند  داشتن کارت ملی و شناسنامه لازم خواهد بود. اگر مسافر باردار و یا نوزادی است که کمتر از 7 روز می باشد باید مجوز پرواز از پزشک دریافت کند، هم چنین افراد مبتلا به یماری های قلبی، تنفسی، صرع، آنمی شدید و دیابت ملیتوس کنترل نشده و افرادی که دیالیز می کنند و یا داروهایی مصرف می کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می کند نیاز به مجوز پزشک برای پرواز دارند.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای بیرجند

با خرید بلیط هواپیمایی بیرجند  باید بدانید که چندین شرکت پرواز های بیرجند را انجام خواهند داد. شرکت های ایران ایر، ماهان ایر، ایران ایر تور و تابان از جمله شرکت های هواپیمایی هستند که از شهر های مختلف به سمت بیرجند پرواز دارند و در هنگام خرید بلیط چارتر هواپیمای بیرجند  به آن ها می توانید توجه کنید و مورد مناسب خود را رزرو نمایید. هر ایرلاین برای پرواز قوانینی دارد و قیمتی برای آن در نظر گرفته شده است.

قیمت بلیط هواپیمای بیرجند در فصلهای مختلف سال

در فصل بهار

فصل بهار زمان خوبی برای سفر به بیرجند می باشد و هزینه بلیط هواپیمایی بیرجند  با افزایش روبه رو می شود زیرا دمای هوا برای گردش و بازدید از جاذبه ها مناسب می باشد و عده زیادی برای خرید بلیط اقدام می کنند. روز های آخر هفته و ایام تعطیل قیمت بلیط هواپیمایی بیرجند  با افزایش رو به رو می شود. برای سفر به بیرجند در فصل بهار به موقع برای خرید بلیط هواپیمای بیرجند  اقدام نمایید تا برای انتخاب ایرلاین با محدودیت روبه رو نشوید.

در فصل تابستان

با توجه به اینکه سفر به بیرجند در چه فصلی صورت می گیرد قیمت بلیط آن متفاوت خواهد بود. در واقع زمان نقش مهمی در قیمت بلیط هواپیمای بیرجند  خواهد داشت و قیمت آن از 100 هزار تا 559 هزار تومان متغیر می باشد. در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا گردشگران کمتری به بیرجند سفر می کنند و قیمت بلیط پایین تر خواهد بود. اگر به دنبال سفر ارزان به بیرجند هستید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید و لباس خنک به همراه داشته باشید.

در فصل پاییز

سفر به بیرجند در فصل پاییز بسیار مناسب است و قیمت بلیط هواپیمای بیرجند  نیز بالا است. در این فصل امکان بازدید از جاذبه ها را خواهید داشت و گرمای هوا اذیتتان نخواهد کرد. در این فصل به دلیل استقبال مسافران قیمت بلیط هواپیما و هتل با افزایش روبه رو خواهد شد. برای داشتن سفری ارزان در این فصل روز های ابتدایی هفته و ایام غیر تعطیل را انتخاب نمایید زیرا اغلب سفر ها در آخر هفته و ایام تعطیل صورت می گیرد.

در فصل زمستان

قیمت بلیط هواپیمای بیرجند  در فصل زمستان نسبت به فصل تابستان بالاتر خواهد بود زیرا از گرمی هوا خبری نیست. برای داشتن سفری ارزان روز هایی که در آن مناسبتی نیست را می توانید انتخاب نمایید و از سفری ارزان لذت ببرید. قیمت هتل ها نیز تحت تأثیر فصل های مختف قرار خواهد گرفت.

قیمت بلیط هواپیمای بیرجند در فصلهای مختلف سال

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای بیرجند

اگر در تهران هستید و قصد خرید بلیط هواپیمای بیرجند  را دارید باید بدانید از تهران تا بیرجند 1065 کیلومتر فاصله وجود دارد که مدت زمان پروازتان با این فاصله حدود 1:30 دقیقه خواهد بود که این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی و یا نوع پرواز تغییر خواهد کرد. سعی کنید یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه و گیت سوار شدن حضور پیدا کنید. از تهران در فرودگاه های مهرآباد، تهران و امام خمینی (ره) پرواز به فرودگاه بیرجند صورت می گیرد. در هنگام پرواز مدارک شناسایی همراهتان باشد و بهتر است که از 24 ساعت قبل ساعت پرواز را چک کنید. اگر خطوط هواپیمایی ارزان را برای سفر خود انتخاب کنید ممکن است که برای چمدان ها از شما هزینه اضافی دریافت شود، انعطاف در تاریخ پرواز سبب ارزان تر تمام شدن بلیط هواپیمایی بیرجند  خواهد شد. انتخاب صندلی کنار خروجی اضطراری و یا ردیف اول سبب می شود پرواز بهتر و راحت تری به بیرجند داشته باشید. در هنگام خرید بلیط به صورت حضوری مدارک شناسایی همراهتان باشد.

بلیط اینترنتی هواپیمای بیرجند

برای خرید بلیط هواپیمای بیرجند  از طریق سایت می توانید اقدام کنید و آن را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. برای این منظور در ابتدا بعد از مشخص کردن مبدا و مقصد باید یک طرفه و یا دو طرفه بودن بلیط را مشخص نمایید. مبدأ شهری است که پرواز را از آنجا آغاز خواهید کرد و مقصد نیز شهر بیرجند خواهد بود. در هنگام رزرو بلیط هواپیمایی بیرجند  تعداد مسافران و نوع آن ها که نوزاد، کودک و یا بزرگسال هستند را مشخص کنید زیرا نرخ قیمت ها برای این رده های سنی متفاوت خواهد بود. فرزند پایین دو سال نوزاد و بین دو تا 12 سال کودک می باشد.

با مشخص کردن این قیمت ها و زدن گزینه جستجو لیستی از بلیط ها به نمایش در خواهد آمد که دارای مشخصاتی چون قیمت، ساعت حرکت، نوع ایرلاین و … هستند و در این میان مورد مناسب خود را می توانید انتخاب نمایید، بعد از تکمیل اطلاعات مسافران وارد صفحه پرداخت آنلاین خواهید شد. تعداد پروازها ممکن است به چند نوبت در روز برسد و در برخی روز ها پرواز های موجود در سایت ها جابه جا شوند به همین دلیل با مشخص کرن تاریخ پروازتان ساعت دقیق آن مشخص خواهد شد و آن را به صورت آنلاین می توانید خریداری کنید. در هنگام خرید بلیط هواپیمای بیرجند  دقت داشته باشید که مشخصات خود را به صورت صحیح و کامل وارد نمایید تا دچار مشکل نشوید.

نکاتی درباره اقامت در شهر بیرجند

با خرید بلیط هواپیمای بیرجند  و سفر به این شهر زیبا آشنایی با چند نکته لازم خواهد بود. کد بیرجند 056 می باشد و سفر پر هزینه ای برایتان نخواهد بود زیرا هزینه هایی که برای اجاره مکانی جهت اقامت می کنید مناسب است و انواع هتل ها با قیمت های مناسب در این شهر وجود دارد، هم چنین قیمت رستوران های آن نیز زیاد بالا نیست و این طور نیست که سفر گرانی برایتان رقم بخورد. کشک بیرجندی و یا قروت یکی از غذا های معروف و خوشمزه بیرجند است که در رستوران های سنتی بیرجند قابل سفارش خواهد بود. اگر به دنبال سفری ارزان هستید بیرجند می تواند شهر مناسبی باشد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر بیرجند

جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر بیرجند

بند دره

با خرید بلیط هواپیمای بیرجند  و رفتن به این شهر زیبا به بنددره که سدی تاریخی می باشد می توانید بروید. این بنا در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و موقعیت آن در میان رشته کوه باقرات و در فاصله 5 کیلومتری از انتهای خیابان مدرس بیرجند است. این سد مربوط به اواخر دوره زندیه و هم چنین اوایل دوره قاجاره است و امیر شوکت الملک دستور ساخت آن را داده است. علت نام گرفتن سد بند دره این است که از دره بالا و پایین می گذرد. از طریق خیابان پاسداران در بیرجند به این سد می توانید برسید.

آبشار های چهارده

آبشار های چهارده منطقه ای تفریحی در بیرجند هستند که بلندترین آن ها 7 متر ارتفاع دارد. خیابان غفاری راه ارتباطی از بیرجند به این منطقه است و از کنار دانشگاه آزاد و بیدخت باید بگذرید. در ابتدا وارد روستای چهارده خواهید شد که دارای خانه های سنگی و کوچه هایی باریک می باشد. خانه های کمی در روستا وجود دارند و بیشتر روستا شامل طبیعت آن است. مردم روستا افراد کهنسالی هستند که سبدهای حصیری می بافند. با خرید بلیط هواپیمای بیرجند  بازدید از این منطقه زیبا را از دست ندهید.

باغ و عمارت معصومیه

با خرید بلیط هواپیمای بیرجند  به باغ و عمارت معصومیه می توانید بروید که موقعیت آن غرب بیرجند و در 3 کیلومتری آن می باشد. قدمت این باغ به دوران پهلوی برمی گردد و معماری منحصر به فردی دارد. استخری مقابل عمارت وجود دارد که نمای اصلی آن در آب آن دیده می شود. در این عمارت 2 باغ دیگر در کنار باغ اصلی وجود دارد. وسایل و اشیای قدیمی بسیاری در عمارت وجود دارد که آن را همانند یک موزه برای عموم کرده است.

ارگ بهارستان

در بیرجند ارگی به نام بهارستان وجود دارد که مربوط به دوره افشاریه است و نام دیگر آن باغ زرشکی می باشد. این ارگ در سال های 1206-1205 هجری قمری ساخته شده است و یکی از نمادهای تاریخی بسیار شکوهمند در خراسان جنوبی محسوب می شود. ساختار ظریف این بنا و ارزش تاریخی آن نظر هر فردی که از آن دیدن می کند را به خود جلب می کند پس با خرید بلیط هواپیمای بیرجند  به این بنای تاریخی سر بزنید. ارگ بهارستان که زمانی از باشکوه ترین باغ های ایرانی بوده است قبل از ثبت ملی در ایران از جانب نهاد های مختلف تقسیم بندی شد و تنها کوشکی نیمه ویران و فضاهایی مخروبه از آن باقی مانده است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این بنا را در سال 1379 در آثار ملی ایران به ثبت رساند.

عمارت کلاه فرنگی

در قسمت مرکزی شهر بیرجند بنایی به نام عمارت کلاه فرنگی وجود دارد که نام دیگر آن ارگ حسام الدوله است و به امیرحسن خان شیبانی نسبت داده می شود. نام های دیگر این عمارت قصر بی بی روس، ارگ سرکار و ارگ سام الدوله است. علم خزیمه مالک این ارگ بوده که آن را به فرمانداری بیرجند هدیه کرد. این بنا توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. شکل ظاهری ارگ به صورت 6 ضلعی است و مخروطی در راس آن به صورت سفید رنگ وجود دارد. عمارت کلاه فرنگی زمانی به عنوان مقر حکومتی بوده و مربوط به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه می باشد. با خرید بلیط هواپیمای بیرجند  از این بنا دیدن نمایید.

  • ۹۷/۰۶/۱۲
  • محسن محسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی